2020. 06. 12. Kérdés az Úr Jézus visszajöveteléről
Köszöntöm, Imre testvér!
Az imént olvastam az „Ami az Úr mennybemeneteléből látható, és ami láthatatlan” c. ige- szolgálatból többek között az alábbit:
„......... Az is fontos, amit még ezután mondtak: akképpen jő el, amiképpen láttátok őt felmenni a mennybe. Vagyis vissza fog jönni látható formában. Ez nem az elragadtatáskor lesz, hanem a nagy nyomorúság végén, amikor dicsőségben jön, mindenki szemeláttára. .........”
Ezt én Mackinthos egyik magyarázatában, ha jól emlékszem úgy olvastam, hogy az angyalok által mondottak az Úr Krisztus azon eljövetelére vonatkoznak, mikor az elragadtatás történik. Ugyanis az angyalok azt mondták: „ez a Jézus, aki felviteték tőletek a mennybe, akképpen jő el, amiképpen láttátok őt felmenni ...”
Ennél az eseménynél pedig kizárólag az övéi voltak ott és az 1 Thessz. 4:16-17. - ben ezt olvasom: „Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és először azok támadnak fel, akik meghaltak a Krisztusban; Azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk velük együtt a felhőkben, hogy találkozzunk az Úrral a levegőben; és ekképpen mindenkor az Úrral leszünk.”
Tehát, ha drága Urunk akképpen fog visszajönni, miképpen elment, akkor ez a két információ – 1.) csak az övéi lesznek jelen, 2.) felhőkön való megjelenésekor övéi elragadtatnak Vele együtt a felhőkben –, az övéiért való első visszajövetelére vonatkozhat.
A nagy nyomorúság végén, amikor dicsőségben jön, mindenki szeme láttára, azt a második eljövetelére gondolom, amikor már Menyasszonyával (Eklézsiával) jön el a felhőkkel dicsőségben, és minden szem meglátja őt, még akik őt által szegezték is; és siratja őt e földnek minden nemzetsége.
Testvéri üdvözlettel:
Gergely Erzsébet
Kedves Erzsébet Testvérünk!
Formálisan ugyan kérdést nem fogalmazott meg, de úgy értem, hogy amiért ezt az észrevételt tette, tulajdonképpen egy kérdés. Mintha azt kérdezné: Az Úrnak az a visszajövetele, amiről az angyalok a mennybemenetelekor a tanítványoknak beszéltek, mikor lesz? Az elragadtatáskor vagy a nagy nyomorúság végén, amikor dicsőségben jön, mindenki szemeláttára? Mert Mackintosh testvér szerint az elragadtatáskor lesz, én pedig azt mondtam, hogy nem akkor, hanem a nagy nyomorúság után, az ezeréves királyság felállítása előtt.
Mackintosh testvér írásait igen nagyra értékelem. Ezt az írását nem ismerem, amire Erzsébet hivatkozik. De Erzsébet leírt észrevétele után is még mindig arról vagyok meggyőződve, hogy a két angyal az Úr mennybemenetelekor nem az elragadtatásról, hanem az Úr másik visszajöveteléről beszélt. Nem akarom megismételni az igei érveket, amit leírtam és elmondtam 2020. 05. 20-án az „Ami az Úr mennybemeneteléből látható, és ami láthatatlan” c. igeszolgálatban. Csupán arra reagálok, hogy a levelében az elragadtatás mellett említett két érvet miért nem tartom sem elégségesnek, sem elfogadhatónak.
Azt írta Erzsébet: Tehát, ha drága Urunk akképpen fog visszajönni, miképpen elment, akkor ez a két információ – 1.) csak az övéi lesznek jelen, 2.) felhőkön való megjelenésekor övéi elragadtatnak Vele együtt a felhőkben –, az övéiért való első visszajövetelére vonatkozhat.
1. érv: Ennél az eseménynél csak az övéi lesznek jelen, mint ahogyan a mennybemenetelekor is csak a tanítványok voltak jelen. Azt olvassuk ApCs 1,11: Kik szóltak is: galileabeli férfiak, mit állotok nézve a mennybe? Ez a Jézus, aki felviteték tőletek a mennybe, akképpen jő el, amiképpen láttátok őt felmenni a mennybe. Az angyalok közlése Jézus Krisztusra vonatkozott, nem a tanítványokra: ahogyan az Úr elment, úgy jön vissza. Ha a tanítványokra vonatkozott volna, akkor akár azt is mondhatnánk, hogy a visszajövetelekor ott lesz az Olajfák hegyén a 11 tanítvány, földi testben, amilyenben akkor voltak, amikor az Úr a mennybe ment. Ez pedig tudjuk, hogy lehetetlen. A lényeg nem a tanítványok, hanem az Úr Ő „akképpen jő el, amiképpen láttátok őt felmenni a mennybe”. Az Úr a földről feltámadott testben ment el, úgy hogy talpa érintette a földet. Az angyali ígéret úgy szól, hogy akképpen jő el: vagyis visszajövetelekor is feltámadt testben jön, és talpa érinteni fogja az Olajfák hegyén a földet. Ez az elragadtatáskor nem teljesedik be, mert akkor csak a felhőkig jön, oda ragadja magához az Övéit.
2. érv: A felhőkön való megjelenésekor övéi elragadtatnak Vele együtt a felhőkben. Ez csak az övéiért való első visszajövetelére vonatkozhat. Ez az érv éppen ellentmond annak, amit bizonyítani akar. Miért?
Először azért, mert felhő lesz nemcsak az első eljövetelekor, az elragadtatáskor, hanem a második eljövetelekor is: Jel 1:7 Íme eljő a felhőkkel; és minden szem meglátja őt, még akik őt által szegezték is; és siratja őt e földnek minden nemzetsége. Úgy van. Ámen.
Másodszor azért, mert mennybemenetelekor az Úr nem vitte Magával a tanítványokat, az Övéit. Mint ahogyan a nagy nyomorúság utáni dicsőséges megjelenésekor sem viszi el az Övéit, hanem Ő jön a földre, és itt lesz az Övéivel az ezeréves királyságban. Erre utal, amit az Úr a tanítványoknak mondott a Máté 19:28-ban Bizony mondom nektek, hogy ti, akik követtetek engem, az újjá születéskor, amikor az embernek Fia beül az ő dicsőségének királyi székébe, ti is beültök majd tizenkét királyi székbe, és ítélitek az Izrael tizenkét nemzetségét. Ezzel szemben az elragadtatáskor elviszi az Övéit a földről.
Ismétlem, igen nagyra értékelem Mackintosh testvért és az írásait. De még inkább értékelem és szeretem az Urat, és az Ő Igéjét, ami az igazság. Ján 17,17b: A te igéd igazság. Arról pedig az van megírva: Ef 4:15 az igazságot követvén szeretetben, …. Vagyis a szeretet kedvéért nem hallgathatom el az igazságot, de nem is vitatkozom, nem tartom magam bölcsebbnek és az Igében járatosabbnak, mint Mackintosh testvér, csupán az igei meggyőződésemet mondtam el.
Kérem, így vegye Erzsébet testvérünk a válaszomat!
Debrecen, 2020. 06. 12.
Testvéri szeretettel:
Apostol Imre